Ferrari Mythos

Ferrari Mythos “Golden Marker Trophy 1990”, Tokyo
“Car Design Award 1990”, Turin

Dupa o perioada de prototipuri cu o puternica amprenta “realista”, orientata catre explorarea noilor materiale si a noilor tehnici de constructie, Pininfarina a dorit sa revina la cautarea initiala, cea esentiala, aproape o întoarcere la “masina de vis” pura: un prototip cu motor Ferrari în 12 cilindri. Cu Mythos, Pininfarina a dorit sa treaca dincolo de masinile desenate, el aprofundeaza tema raporturilor dintre volume. Pininfarina a dorit sa ramâna fidel traditiei sale estetice, aceea de cautare a esentialului si a inovatiei. Un prototip înseamna exagerare, provocare: Pininfarina a exagerat diferentele de volum si volumetrie globala, fara sa adauge motivele decorative. Pentru proiectele masinilor de mâine - s-a transpus o cautare de baza si o experienta simultana– filtrata si revizuita în ceea ce priveste productia. Realizarea prototipului Mythos a implicat costuri de peste 600 000 EUR, modelul fiind expus pentru prima oara la Salonul Auto de la Tokyo. Singurul Ferrari Mythos care a fost produs vreodata se afla acum în colectia Sultanului Bruneiului, care s-a îndragostit de acest prototip atât de mult, încât a simtit ca trebuie sa-l aiba în varianta motorizata.

Caracteristici tehnice:
Lungime 4305 mm
Latime 2110 mm
Înaltime 1065 mm
Ampatament 2550 mm
Motor 12 cilindri, 4942 cm3,
Tractiune spate